About C.K Chuang


Che-Kuang Chuang(莊澤光) is a Taiwan-based designer. He has received his bachelor degree in National Taipei University of Technology, Department of Architecture in 2011 and has finished his master degree in University of Applied Applied Arts Vienna in 2015. His works contain a wide range of architecture design, sculpture, illustration and conceptual design and has won many international and domestic art and design award, including IDA award, Muse Design award and Dadun Award. Che-Kuang Chuang has strong interests in computer generating forms and now he is a instructor of IXD Department in Taipei Tech.

莊澤光大學畢業於國立台北科大建築系,就學期間多次獲得書卷獎、學院設計獎及獎學金,並在2011年以第一名成績畢業,同年獲得全國大學建 築設計新人獎與 海峽兩岸建築新人獎優選的殊榮。為了使自己在建築設計專業上有更進一步的成長,退伍選擇在歐洲頂尖設計學校Die Angewandte(國立 維也納應用藝術 大學)取得碩士資格,師從建築師Hernan Diaz Alonso、Zaha Hadid等人,現已於2015年四月以榮譽畢業生的身份畢業。 
回國後於頂尖事務所-羅興華建築師事務、沃建築建築師事務所與黃書恆建築師事務所工作,累積自身公共工程與室內設計的能力。工作 期間曾操作過北京理工大學體育場館設計案、成都德商花澗樾璽售樓處設計、東鵬衛浴產品開發、新北市立北大高中多功能展演廳與創客中心設計監造案 等等諸多不同尺度的商用與私人案件,擔任主要設計發展角色,從提案、發展以至施工圖繪製與監造等階段皆深入參與。同時於台師大設計系教授軟體課 程,與年輕學子教學相長充實自我。
未來,我期許能於工作中精進建築業的相關實務經驗,在全新的環境裡倒空自己,繼續學習不同面向的技術與能力;同時我亦深信自己的 數位技術與工作 經驗,必能對設計產業的發展有所貢獻。如果能夠能有相關的工作合作機會,歡迎與我連絡!! 請參考我的個人作品網站。於其 您可以更清楚看見我的人格特色、作品個性與技術能力,謝謝!!